العودة   منتديات طلاب الجامعة العربية المفتوحة > منتديات المشرفين والمنتديات المساعدة > أرشيف المواد والمواضيع القديمة > B631

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع

قديم 16-01-2009, 01:13 AM   #43
دلوووول دلوووول غير متصل
طــالب
 
الصورة الرمزية دلوووول

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


خلاص الي تخلص اي شي تحطه لنا

ومثل ما يقول المثل قوم تعاونوا ما ذلوا

بالتوفيق
دلوووول غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 04:01 AM   #44
دلوووول دلوووول غير متصل
طــالب
 
الصورة الرمزية دلوووول

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


r. Explain the Four Stages of the Control Loop, and give ONE Example on every Stage

طبعا هذا السؤال اذا ما يه بالامتحان مقالي تلاقينهم بالاختياري يحبونه وايد


Stage 1: Set objectives:
 What you are trying to achieve (output Objectives)
 The overall aim. ex. Open warehouse on time &within budget)
 How are you going to do it (Process Objectives)
 So, split overall all into specific objectives.
 Recruit Staff by date.
 Warehouse ready to dispatch stock by date.
 Maintain good relations with store.


 Objectives should be:
S Specific
M Measurable
A Agreed
R Realistic
T Timed

Stage 2: Plan, identify markers & carry out tasks:

 Plan what u actually want to do and do it.
 Set markers: criteria to judge whether u moved toward the objectives.
 Now we define the tasks to achieve the objectives.
 Two techniques to define tasks: (mind maps and breakdown charts).

1. Mind maps (Spider Diagram):
- IT is the analysis and the idea of how human brain works/Spider diagrams- not necessary something logical.
- Very open/free flowing.
- Main idea in the middle and branches of the sub-issues.
- Fully within your control.









2. Breakdown Chart
- More logical.
- Breaks down task into component parts. what makes parts of the work
- Doesn’t give concern to your non-logical ideas









After identifying tasks, sequence them into some form of planning ********s:
1. Gantt Charts (task on side of page and time scale on the tope.)
 Gives timing for each task. It gives all tasks needed on one page and subprojects in different pages
 Easy to view& see what needs to be done? Easy to control
 Weakness: oversimplifies, doesn’t show resource implications and interdependence.
2. Network Analysis (Critical path analysis): some task depend on completion of others creating a critical path.
3. Key Events Lists: non graphical, not primary tool. one way to recognize markers, derived from a more detailed tool.
 Markers can be financial (expenditure not more that specific amount/ dates).

Stage 3: Monitor Progress:

Monitoring techniques:

1. Involvement & Observation.
2. Regular Reporting.
3. Exception Reporting.
4. Questioning & Discussion.
5. Keeping Records & Routine Statistics.

Stage 4: Act on results of Monitoring

There are 3 choices:

1. Revise objectives.
2. Make changes in the tasks still to be completed to compensate for deviation from the plan.
3. Do nothing.

Reflection: planning is learning process, we gain experience on how long things take. Real life is more complex than diagrams and papers.
دلوووول غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 04:14 PM   #45
zahra82 zahra82 غير متصل
طــالب

 











افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


Monitoring techniques:

1. Involvement & Observation.
2. Regular Reporting.
3. Exception Reporting.
4. Questioning & Discussion.
5. Keeping Records & Routine Statistics.

3fekra hidoll mawjod shar7on bel tafsel saf7a 3 & 45
zahra82 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 05:32 PM   #46
مزآجها غ ـير مزآجها غ ـير غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مزآجها غ ـير

 











افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


هذي مشاركتي لكم بالمرفقات

وان شااء الله ما اكون نسيت شئ

^_^


وعساكم ع القوة ياحلوين
الملفات المرفقة
نوع الملف: doc Inquisitors and there theories.doc‏ (50.0 كيلوبايت, المشاهدات 170)
مزآجها غ ـير غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 05:35 PM   #47
مــهــا مــهــا غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مــهــا

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


مزاجها غير

تسلم يمينك اختي ولاهنتي

الله يوفقك يارب ويوفق الجميع
مــهــا غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 05:44 PM   #48
,,أميرة الورد,, ,,أميرة الورد,, غير متصل
طالب ماسي

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مزآجها غ ـير مشاهدة المشاركة
هذي مشاركتي لكم بالمرفقات

وان شااء الله ما اكون نسيت شئ

^_^


وعساكم ع القوة ياحلوين
تسلمين عزيزتي ..بس ياليتك كاتبه شرح للنظريات ..لأنو بالإختبار لازم نشـرح ,,
,,أميرة الورد,, غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 06:46 PM   #49
مزآجها غ ـير مزآجها غ ـير غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مزآجها غ ـير

 











افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


الله يسلمكم

ويوفقنا اجمعين

حبيباتي لو تتطلعوا عليها

كتبت لكم الباحث وعن ايش نظريته

وحاولت اكتب لكم التعداد ومايتبع للنظريه تحتها


ان شاء الله ساعدت ولو بالشئ البسيط



وبيني وبينكم

اطلعت ع امتحان قديم

حسيت شعر جسمي وقف



خفت مدري وش صار لي
مزآجها غ ـير غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 06:56 PM   #50
s1988 s1988 غير متصل
طــالب

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


ياحلوين عندي سؤال
وانا اذاكر الكتاب الثاني لمن تكلم عن ال Limitations of the structured approach


Satisficing: Decision which is acceptable in current circumstances.


Why “Satisficing”?
Not enough time to consider all options
Not enough information available

اول شي وش معناة Satisficing؟؟؟ هل معناها الارضاء؟؟؟
وثاني شي مافهمت وش المقصود بWhy “Satisficing”?
s1988 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 06:58 PM   #51
s1988 s1988 غير متصل
طــالب

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


اللي فاهمها يفهمني اياها
بليز
s1988 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 07:19 PM   #52
مزآجها غ ـير مزآجها غ ـير غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مزآجها غ ـير

 











افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة s1988 مشاهدة المشاركة
ياحلوين عندي سؤال
وانا اذاكر الكتاب الثاني لمن تكلم عن ال limitations of the structured approach


satisficing: Decision which is acceptable in current circumstances.


Why “satisficing”?
Not enough time to consider all options
not enough information available

اول شي وش معناة satisficing؟؟؟ هل معناها الارضاء؟؟؟
وثاني شي مافهمت وش المقصود بwhy “satisficing”?


عزيزتي ..

هنا اتوقع لو عندنا مشكله ومحتاجين حل لها باسرع مايمكن

حدود القرار المتخذ في هذي العمليه من قبل المدير يجب ان يكون مُرضي

ومقبول ..

يقولك بعدين

ليه لازم يكون ع الاقل (( مُرضي )) ؟..

ليه مايكون صحيح ع اتم وجه


كاتب لك بعدين ..

1- لان مافي وقت عشان نشوف باقي الخيارات المتاحه

2 - ماعندنا المعلومات الكافيه لحل انسب .
مزآجها غ ـير غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 07:26 PM   #53
مــهــا مــهــا غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مــهــا

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


اختي الي فهمته انه

Satisficing يقصد فيها القرارات اللي يتخذها المدير مثلا عند حدوث ازمه بالشغل

ليه سموها Satisficing؟

لانه اولا هالازمه ظهرت بشكل سريع فما فيه وقت يدرس ويشوف وش عنده خيارات اخرى .. يعني لازم يقرر بهالحظه وش يسوي

وثانيا ماعنده المعلومات الكافيه عن هالنوع من المشاكل اللي تمكنه من اتخاذ الحل الصحيح


عشان كذا اتخذ قرار بوقت سريع يكون مرضي <<<< Satisficing .. ويحل هالمشكله



......

هذا اللي فهمته والله .. واذا انا خطأ ياليت تفيدونا
مــهــا غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 07:27 PM   #54
مزآجها غ ـير مزآجها غ ـير غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مزآجها غ ـير

 











افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


مها نفس التحليل

^_^
مزآجها غ ـير غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 07:31 PM   #55
مــهــا مــهــا غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مــهــا

 










افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


اعذريني اختي ما انتبهت انك رديتي عليها
مــهــا غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-01-2009, 07:40 PM   #56
مزآجها غ ـير مزآجها غ ـير غير متصل
طالب فعال
 
الصورة الرمزية مزآجها غ ـير

 











افتراضي رد: مراجعة للامتحان النهائي


بالعكس يالغلا

أكدتي معلوماتي وحلو التعاون
مزآجها غ ـير غير متصل   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:37 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1, Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir
جميع المواضيع والمشاركات تعبر عن وجهة نظر أصحابها
ولا تعبر باي شكل من الاشكال عن وجهة نظر منتديات AOUA
تصميم وتطوير : التكنولوجيا الماسية